Zakres naszych usług

Zapraszamy do skorzystania z usług naszego warsztatu samochodowego w Zielonej Górze. O dostępność innych usług prosimy pytać telefonicznie.
Naprawa zawieszenia

Naprawa zawieszenia

Dobra kalibracja układu kierowniczego w aucie sprawia, że prowadzenie staje się przyjemnością, kiedy kierownica reaguje płynnie i posiadamy w aucie optymalną geometrię zawieszenia wówczas auto niemal prowadzi się samo. Nagłe hamowania, wyboje na drogach to tylko niektóre czynniki, które wpływają na to, że perfekcyjność kalibracji układu kierowniczego oraz zawieszenia jest sprawą naprawdę wysokiej rangi.

Należy pamiętać, że przy rozregulowanym układzie kierowniczym, nigdy nie mamy pełnej kontroli nad ruchami naszego pojazdu ponieważ kierownica nie oddaje idealnie naszych ruchów. W takich warunkach nietrudno o wypadek. Jeśli twoje auto ściąga na jedną ze stron po chwilowym puszczeniu kierownicy, oznacza to, że czas najwyższy udać się do warsztatu samochodowego. U nas, w warsztacie samochodowym ADK Autoserwis, naprawa i serwis układu kierowniczego oraz układu zawieszenia przeprowadzana jest przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, którzy wiedzą jak ważna jest pełna kontrola nad pojazdem.

Układ zawieszenia oraz układ kierowniczy to jedne z najważniejszych sektorów każdego pojazdu i nigdy nie należy bagatelizować symptomów uszkodzenia, któregokolwiek z nich. Ich naprawa we wczesnym stadium problemu jest zazwyczaj dużo tańsza niż w momencie w którym dojdzie do poważniejszych problemów. W naszym warsztacie regulacji zbieżności kół na stanowisku geometrycznym przeprowadzana jest z troską o najmniejszy szczegół, ponieważ dobrze przeprowadzona geometria musi być perfekcyjna, by można był mówić o bezpieczeństwie podróżowania. Jeśli zbagatelizujemy problem zbieżności kół może dojść do zablokowania się drążka kierowniczego, a w konsekwencji nawet do utraty panowania nad kierownicą. Nie ryzykujcie i zadzwońcie do nas już dziś, by umówić się na wizytę. W razie jakichkolwiek wątpliwości, odpowiemy na wszystkie Wasze pytania.

Naprawa silników

Naprawa silników

W naszym warsztacie ADK Autoserwis pracują doświadczeni i wykwalifikowani fachowcy, którzy zajmują się wykonywaniem różnych usług. Podstawowym elementem naszej oferty jest profesjonalna naprawa silników. Nasi specjaliści radzą sobie z różnymi rodzajami silników, które są montowane w pojazdach osobowych oraz dostawczych. Zapewniamy dużą skuteczność napraw silników benzynowych, wysokoprężnych oraz zasilanych gazem LPG.
Najczęściej naprawa silnika wiąże się z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą, która zamontowana jest w górnej części bloku silnika i stanowi swego rodzaju zamknięcie dla cylindrów oraz pracujących w nich tłoków. Jest także miejscem, w którym pracuje cały mechanizm zaworowy oraz osadzone tam świece i mnóstwo innych, ważnych dla prawidłowej pracy naszego auta elementów. Na zetknięciu głowicy oraz bloku silnika zamontowana jest uszczelka, która uszczelnia cylindry oraz przechodzące przez głowicę kanały chłodnicze oraz olejowe. Uszczelka pod głowicą silnika, choć nazwa wskazywałaby na coś błahego, jest istotną częścią każdego silnika, a jej wymiana nie należy do prostych i szybkich czynności, ponieważ pracuje ona w trudnych warunkach, narażona jest na wysokie temperatury oraz wysokie ciśnienie i w przypadku przegrzania jednostki napędowej może dojść do jej uszkodzenia. Przyczynami takiej usterki są zazwyczaj nieprawidłowo działający układ chłodzenia, niewłaściwy płyn chłodniczy lub zbyt dynamiczna jazda. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą silnika początkowo objawia się najczęściej nagłymi ubytkami płynu chłodniczego lub nierówna praca silnika tuż po uruchomieniu. Nie można bagatelizować tych symptomów, gdyż całkowite przepalenie uszczelki może wiązać się z zatarciem silnika. Wymiana uszczelki wiążę się z demontażem silnika i jest bardzo czasochłonną czynnością.
Wymiana świec

Wymiana świec

Świece zapłonowe (zwane też świecami iskrowymi) stosuje się w silnikach benzynowych. Są to elementy niezbędne do uruchomienia silnika oraz jego poprawnego funkcjonowania. W sytuacji, w której dochodzi do sprężenia mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, między świecami przeskakuje iskra, która powoduje jej zapłon wewnątrz cylindra. W przypadku zużytych świec samochód może nie odpalać albo zużywać większe ilości paliwa. Objawem zużycia świec jest utrudniony start silnika szczególnie w niskich temperaturach.

Świece zapłonowe są elementami eksploatacyjnymi, które w naturalny sposób ulegają stopniowemu spadkowi mocy poprzez wypalanie się elektrod i co jakiś należy je wymieniać. Aby tego dokonać należy odłączyć dochodzące do niej przewody zapłonowe i wykręcić ją przy pomocy specjalnego klucza.

Wymiana jednej przepalonej świecy może być niewystarczająca, aby układ zapłonowy odzyskał pełną sprawność, dlatego też zaleca się wymianę od razu całego kompletu świec (świece mają zbliżony czas eksploatacji, więc w najbliższym czasie i kolejna wymagałaby wymiany). Odległość po jednej nawet wymianie świec to ok. 40 tys. km. Przy wymianie świec warto sprawdzić też stan przewodów zapłonowych (kopułki oraz palca aparatu zapłonowego).

Wymiana oleju

Wymiana oleju

W naszym warsztacie ADK w Zielonej Górze oferujemy okresowe wymiany olejów oraz filtrów w samochodach osobowych. Posiadamy w ofercie najwyższej jakości oleje renomowanych producentów krajowych i zagranicznych. Zapewniamy usługi oraz produkty w atrakcyjnych cenach oraz sprawną i szybką wymianę. Czyli tak zwany serwis olejowy.

Olej silnikowy odpowiada za optymalne smarowanie i chłodzenie silnika, chroni jego części przed korozją, tłumi drgania, a także ogranicza zużycie mechaniczne poszczególnych podzespołów. Dodatkowo uszczelnia luzy występujące pomiędzy pracującymi elementami silnika i komory spalania. Natomiast filtr zapewnia filtrację oleju i zatrzymuje wszelkie zanieczyszczenia dostarczone z powietrzem i paliwem. Regularna wymiana oleju jest więc konieczna, aby pojazd działał bezproblemowo, a silnik był właściwie chroniony.

Olej powinien być wymieniany co 10-15 tys. km przebiegu (w zależności od typu używanego oleju) lecz nie rzadziej niż raz w roku. Jeśli auto jeździ długo w trudnych warunkach, wymiana oleju może okazać się konieczna szybciej, w przeciwnym razie, w silniku zaczną odkładać się złogi, na czym ucierpią np. wałki rozrządu i turbosprężarki.

Wymiana oleju odbywa się poprzez wylanie zawartości misy olejowej przez spust lub odciągnięcie oleju za pomocą specjalistycznego narzędzia ssącego. Następnie wlewa się do silnika nowy, odpowiednio dobrany olej. Na koniec warto też zwrócić uwagę na wymianę filtra olejowego. Jeśli pozostawimy stary, zanieczyszczony i zapchany wkład, wtedy może się on przyczynić do spadku ciśnienia oleju w silniku, a tym samym do spadku mocy i szybszej eksploatacji poszczególnych części. Warto mieć też na uwadze zastosowanie nowej uszczelki korka spustowego i sprawdzić kontrolkę olejową.

Wbrew pozorom wymiana oleju nie jest łatwa, lepiej powierzyć tę pracę profesjonalistom. Cały proces wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale również odpowiednich narzędzi.

Naprawa turbosprężarki

Naprawa turbosprężarek

Oferta naszej firmy obejmuje usługi z zakresu regeneracji oraz napraw turbosprężarek. Są to elementy wielu typów silników odpowiadające za zapewnienie optymalnego poziomu dynamiki jazdy.

W przypadku awarii turbosprężarki lub zwyczajnego jej zużycia pojazd zaczyna słabnąć, spala więcej paliwa, jest wolniejszy. Często zużycie lub drobne usterki mogą doprowadzić do poważniejszych awarii. Wymiana jest drogim rozwiązaniem, ale znacznie tańszą i równie skuteczną opcją jest jej regeneracja.

Turbosprężarka wytrzymuje średnio 200 tys. km. Zapraszamy wszystkich właścicieli z podobnym przebiegiem na gruntowny remont turbosprężarki.

Standardową usługą oferowaną przez nasz wyspecjalizowany warsztat jest regeneracja turbosprężarek – regeneracja turbin, które uległy zużyciu lub drobnej awarii. Dzięki temu procesowi jesteśmy w stanie przywrócić żywotność oraz niezawodność urządzenia, które będzie zachowywać się jak nowe.

Wymiana rozrządu

Wymiana rozrządu

Systematyczna wymiana rozrządu pozwala uniknąć awarii silnika. Okresy wymiany zależą do rodzaju silnika – wytycznych jego producenta. Najczęściej podawane są okresy od 60 tys. kilometrów lub co 5 lat. Rozrząd odpowiada za prawidłowy dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz za odprowadzanie z nich spalin, przez co pojazd zachowuje się dynamicznie i generuje odpowiednie osiągi.
Konieczna jest regularna wymiana rozrządu, ponieważ zerwany pasek rozrządu lub inne uszkodzenia tego układu mogą doprowadzić do bardzo poważnej i kosztownej awarii silnika. Rozrząd steruje również pompą wodną, która umożliwia prawidłowy obieg cieczy chłodzącej w układzie chłodniczym oraz pompą olejową utrzymującą odpowiednie ciśnienie oleju silnikowego. Układ rozrządu umiejscowiony jest w głowicy silnika, w zależności od typu, pasek lub łańcuch łączy tak zwane koło pasowe znajdujące się na wale korbowym z kołem napędowym wałka rozrządu. Wymiana paska rozrządu będzie tańsza, ponieważ pasek zamontowany jest na zewnątrz konstrukcji silnika i łatwo się do niego dostać. Jeśli jednak znajduje się on na łańcuchu, konieczne będzie dostanie się do wnętrza silnika. Zazwyczaj wymienia się pasek rozrządu wraz z napinaczem, rolkami oraz pompą wodną, aby zapewnić trwałość rozrządu na cały kolejny okres eksploatacji.

Serwis klimatyzacji

Prawidłowe funkcjonowanie klimatyzacji to komfort użytkowania samochodu. Rocznie z układu ulatnia się około 10 proc. czynnika roboczego. Zazwyczaj powodem zbyt niskiego poziomu jest nieszczelność w układzie. Diagnozowanie określamy poprzez utrzymanie się próżni przez określony czas. Braki uzupełniamy odpowiednio dobranym czynnikiem. Dysponujemy zarówno starym (R134a), jak i nowym (R-1234yf) typem czynnika chłodniczego.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie wydajności. Sposoby są różne, a odczucia klientów potrafią być subiektywne. Sprawdzoną metodą jest pomiar temperatury specjalnym termometrem. Liczymy czas, w jakim zostanie osiągnięta określona temperatura po zamknięciu kabiny i nastawieniu klimatyzacji na maksymalne chłodzenie. Rezultaty wskazują na wydajność układu lub jego brak. Najbardziej znana funkcja serwisu klimatyzacji przez klientów to właśnie czyszczenie klimatyzacji środkami grzybo– i bakteriobójczymi. Grzyby potrafią się zebrać w czasie krótszym niż rok. Dlatego ważna jest nie tylko wymiana filtra kabinowego i odgrzybianie układu, ale również ozonowanie kabiny. Usługa ta pozwala pozbyć się wszystkich szkodliwych grzybów i bakterii w samochodzie.
Naprawa układów hamulcowych

Naprawa układów hamulcowych

Układ hamulcowy w samochodzie to jeden z najważniejszych jego elementów. Prawidłowe jego działanie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych. W naszym serwisie sprawdzimy twoje hamulce pod kątem prawidłowego działania. Wymienimy i naprawimy konieczne elementy tego układu. Wykonujemy wszystkie prace od wymiany kloców, przez regenerację zacisków, a również wymianę płynu w całym układzie. Dla dłuższej żywotności całego układu zalecamy raz w roku wymianę płynu hamulcowego.
Naprawiamy usterki w układach bezpieczeństwa takich jak ABS, ESP oraz innych występujących w samochodach. Sprawne układy bezpieczeństwa są równie ważne jak sam układ hamowania pojazdu.

Wymiana sprzęgieł i kół dwumasowych

Sprzęgła, które montuje się w samochodach to najczęściej sprzęgła jedno-tarczowe cierne. Podstawowymi elementami sprzęgła są: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa oraz łożysko. Gdy wciskamy pedał sprzęgła następuje odłączenie sprzęgła. Wówczas widełki i łożysko sprzęgła powodują odciągnięcie tarczy dociskowej i zwolnienie tarczy sprzęgłowej, w efekcie następuje odłączenie tarczy sprzęgła od koła zamachowego. Można wtedy zatrzymać samochód lub zmienić bieg.

Wymiana sprzęgła to jedna z trudniejszych napraw, dlatego warto zastosować kilka zasad dotyczących stylu jazdy, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu się sprzęgła. Zmieniać biegi przy wciśniętym do końca pedale sprzęgła, opuszczać hamulec ręczny do końca, łagodnie operować pedałem sprzęga w trakcie jazdy, lekko naciskać pedał gazu podczas jazdy na tzw. półsprzęgle. Jeśli jednak zauważymy, że „twardnieje” pedał gazu lub samochód traci przyśpieszenie, a w kabinie pojawia się nieprzyjemny zapach, nie należy zwlekać z wymianą zużytego sprzęgła. Odkładanie naprawy w czasie zmniejsza bezpieczeństwo jazdy oraz może znacznie zwiększyć koszt naprawy.

Zamachowe koła dwumasowe ze względu na złożoną budowę wykazują się dość dużą awaryjnością. Objawy świadczące o tym, że koło dwumasowe jest zużyte lub uszkodzone, to drgania i stukanie pochodzące z silnika, jego nierówna praca, brak płynności podczas ruszania pojazdem, a także podczas zmiany biegów.

Przeciętny przebieg auta, w którym zachodzi konieczność wymiany koła dwumasowego to przedział 160 000 – 200 000 km. Nie oznacza to jednak, że do uszkodzeń nie może dojść wcześniej. Awarie te wówczas spowodowane są zazwyczaj złym stylem jazdy.
Koło dwumasowe to element dosyć delikatny, który przy mocno obciążonym układzie narażony jest na usterki. Mechanicy w naszym warsztacie ADK zajmują się profesjonalną wymianą kół dwumasowych oraz sprzęgła.

Wymiana płynów eksploatacyjnych

Wymiana płynów eksploatacyjnych

Aby samochód działał prawidłowo konieczna jest regularna kontrola ilości, uzupełnianie i wymiana płynów eksploatacyjnych w samochodzie, bez których mechanizm auta nie byłby w stanie funkcjonować. Zaniedbanie tej kwestii może prowadzić do poważnych awarii i zagrażać bezpieczeństwu jazdy.
Wiele kierowców nie zdaje sobie sprawy, iż wymiana płynu hamulcowego czy oleju silnikowego to proste i niedrogie czynności serwisowe, które nie zajmują wiele czasu, a z pewnością korzystnie wpływają na stan techniczny naszego samochodu, dlatego też z pewnością warto dopilnować, aby były przeprowadzane regularnie. Nasz serwis ADK w Zielonej Górze oferuje profesjonalną kontrolę poziomów oraz wymianę wszystkich płynów eksploatacyjnych w celu zapewnienia spokojnej i bezpiecznej jazdy.
Naprawa układów wtryskowych

Naprawa układów wtryskowych

Wtryskiwacz jest istotną częścią hydraulicznego układu wtrysku paliwa. Jego podstawową rolą jest zapewnienie odpowiedniej ilości rozpylonego paliwa do komory spalania w silniku. W silnikach typu benzynowego wtryskiwacze są zazwyczaj umieszczone w kolektorze ssącym, a w silnikach Diesla w głowicy silnika. Największym wrogiem wtryskiwaczy jest niska jakość paliwa oraz nieumiejętny sposób prowadzenia auta. W Polsce jakość paliwa do najwyższych nie należy dlatego zaleca się raz do roku wymienić filtra paliwa.

Pierwszym objawem potencjalnej awarii wtryskiwacza jest utrudniony start silnika oraz jego nierówna praca podczas jazdy. Nie można ignorować tych symptomów, ponieważ mogą one prowadzić do poważnych i kosztownych komplikacji.

W obu rodzajach silników wtryskiwacze są elementami naturalnie zużywającymi się podczas eksploatacji auta. W przypadku posiadania systemu LPG lub CNG, kiedy wtryskiwacze nie pracują może dojść do ich zapieczenia. W przypadku silników Diesla zużyciu ulega iglica kontrolująca dopływ paliwa, która po zbytnim wyrobieniu może dostarczać nadmiernych ilości paliwa.

Po wymianie wtryskiwaczy, konieczne może okazać się także odpowietrzenie układu paliwowego oraz sprawdzenie, czy nie dochodzi do żadnych wycieków paliwa. Nasz zakład oferuje wszystkie te zabiegi w kompleksowej usłudze naprawy układów wtryskowych.

Diagnostyka komputerowa

Diagnostyka komputerowa

Diagnostyka komputerowa to specjalistyczne badanie samochodu wykonywane za pomocą testera diagnostycznego. Tester ten podłącza się do komputera sterującego samochodem i w ten sposób sprawdza się ogólną kondycję samochodu, ale też szczegółowe informacje dotyczące usterek, jakie w nim występują, parametrów, które odbiegają od pożądanych norm, a także o przyczynach usterek i ich siedliskach. Zakres wyżej wymienionej usługi w naszym warsztacie obejmuje podłączenie testera, fachowe odczytanie kodu błędów, zanalizowanie i rozpoznanie go, dokładny wydruk dotyczący pomiaru oraz specjalistyczną konsultację co do możliwości naprawienia usterek.

Coraz więcej aut jeżdżących obecnie po ulicach posiada tak zwane komputery pokładowe. Za pomocą komunikatów rozpisanych na desce rozdzielczej daje on, co jakiś czas znać, że np. ilość płynu w spryskiwaczach jest niska, albo że szykuje się wymiana oleju, ale czasami pojawia się na niej komunikat, że należy sprawdzić silnik. W takich wypadkach tylko wykwalifikowani mechanicy w warsztatach samochodowych mogą wyjaśnić, co kryje się za tego typu komunikatem. W tego typu przypadkach niezbędną czynnością jest właśnie diagnostyka komputerowa. Komputer pokładowy, po wykryciu parametrów przekraczających dopuszczalne normy, zapisuje kod błędu w swojej pamięci. Tester podłączony do komputera pokładowego w krótkim czasie analizuje błędy zapisane w jego pamięci, a następnie lokalizuje usterki.

Sprawdzenie samochodu

Przygotowanie auta do przeglądów okresowych

Nie wykonując go ryzykujesz, że zamiast zapłacić kilkadziesiąt złotych za drobną naprawę, po kolejnych kilkudziesięciu przejechanych kilometrach może czekać Cię usuwanie drogiej awarii. Regularny i przede wszystkim porządnie przeprowadzony przegląd techniczny samochodu to także gwarancja pełnej sprawności wszystkich podzespołów, a co za tym idzie, zwiększenie bezpieczeństwa na drodze – Twojego i Twoich bliskich, jak również kierowców oraz pasażerów innych pojazdów. Przegląd techniczny auta wykonywany sezonowo, średnio co pół roku, pozwoli Ci ponadto dłużej z niego korzystać i cieszyć się komfortową jazdą.

Przeglądy techniczne pojazdów, zaczynamy od wymiany oleju silnikowego oraz filtra oleju. Później dokładnie sprawdzamy amortyzatory i inne elementy zawieszenia oraz części poszczególnych układów, dokonując m.in. kontroli hamulców, miski olejowej oraz skrzyni biegów pod kątem ewentualnych wycieków. Na życzenie Klienta możemy wymienić też ogumienie, w zależności od pory roku, z zimowego na letnie bądź odwrotnie.

Sezonowy przegląd samochodowy w autach ze starszych roczników powinien obejmować także m.in. sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym moście.

Umów wizytę w naszym warsztacie

Przyjedź lub zadzwoń aby umówić wizytę w naszym warsztacie. W razie potrzeby pilnej naprawy zawsze możesz na nas liczyć!