Zakres naszych usług

Naprawa zawieszenia
Należy pamiętać, że przy rozregulowanym układzie kierowniczym, nigdy nie mamy pełnej kontroli nad ruchami naszego pojazdu ponieważ kierownica nie oddaje idealnie naszych ruchów. W takich warunkach nietrudno o wypadek. Jeśli twoje auto ściąga na jedną ze stron po chwilowym puszczeniu kierownicy, oznacza to, że czas najwyższy udać się do warsztatu samochodowego. U nas, w warsztacie samochodowym ADK Autoserwis, naprawa i serwis układu kierowniczego oraz układu zawieszenia przeprowadzana jest przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, którzy wiedzą jak ważna jest pełna kontrola nad pojazdem.
Układ zawieszenia oraz układ kierowniczy to jedne z najważniejszych sektorów każdego pojazdu i nigdy nie należy bagatelizować symptomów uszkodzenia, któregokolwiek z nich. Ich naprawa we wczesnym stadium problemu jest zazwyczaj dużo tańsza niż w momencie w którym dojdzie do poważniejszych problemów. W naszym warsztacie regulacji zbieżności kół na stanowisku geometrycznym przeprowadzana jest z troską o najmniejszy szczegół, ponieważ dobrze przeprowadzona geometria musi być perfekcyjna, by można był mówić o bezpieczeństwie podróżowania. Jeśli zbagatelizujemy problem zbieżności kół może dojść do zablokowania się drążka kierowniczego, a w konsekwencji nawet do utraty panowania nad kierownicą. Nie ryzykujcie i zadzwońcie do nas już dziś, by umówić się na wizytę. W razie jakichkolwiek wątpliwości, odpowiemy na wszystkie Wasze pytania.

Naprawa silników

Wymiana świec
Świece zapłonowe są elementami eksploatacyjnymi, które w naturalny sposób ulegają stopniowemu spadkowi mocy poprzez wypalanie się elektrod i co jakiś należy je wymieniać. Aby tego dokonać należy odłączyć dochodzące do niej przewody zapłonowe i wykręcić ją przy pomocy specjalnego klucza.
Wymiana jednej przepalonej świecy może być niewystarczająca, aby układ zapłonowy odzyskał pełną sprawność, dlatego też zaleca się wymianę od razu całego kompletu świec (świece mają zbliżony czas eksploatacji, więc w najbliższym czasie i kolejna wymagałaby wymiany). Odległość po jednej nawet wymianie świec to ok. 40 tys. km. Przy wymianie świec warto sprawdzić też stan przewodów zapłonowych (kopułki oraz palca aparatu zapłonowego).

Wymiana oleju
Olej silnikowy odpowiada za optymalne smarowanie i chłodzenie silnika, chroni jego części przed korozją, tłumi drgania, a także ogranicza zużycie mechaniczne poszczególnych podzespołów. Dodatkowo uszczelnia luzy występujące pomiędzy pracującymi elementami silnika i komory spalania. Natomiast filtr zapewnia filtrację oleju i zatrzymuje wszelkie zanieczyszczenia dostarczone z powietrzem i paliwem. Regularna wymiana oleju jest więc konieczna, aby pojazd działał bezproblemowo, a silnik był właściwie chroniony.
Olej powinien być wymieniany co 10-15 tys. km przebiegu (w zależności od typu używanego oleju) lecz nie rzadziej niż raz w roku. Jeśli auto jeździ długo w trudnych warunkach, wymiana oleju może okazać się konieczna szybciej, w przeciwnym razie, w silniku zaczną odkładać się złogi, na czym ucierpią np. wałki rozrządu i turbosprężarki.
Wymiana oleju odbywa się poprzez wylanie zawartości misy olejowej przez spust lub odciągnięcie oleju za pomocą specjalistycznego narzędzia ssącego. Następnie wlewa się do silnika nowy, odpowiednio dobrany olej. Na koniec warto też zwrócić uwagę na wymianę filtra olejowego. Jeśli pozostawimy stary, zanieczyszczony i zapchany wkład, wtedy może się on przyczynić do spadku ciśnienia oleju w silniku, a tym samym do spadku mocy i szybszej eksploatacji poszczególnych części. Warto mieć też na uwadze zastosowanie nowej uszczelki korka spustowego i sprawdzić kontrolkę olejową.
Wbrew pozorom wymiana oleju nie jest łatwa, lepiej powierzyć tę pracę profesjonalistom. Cały proces wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale również odpowiednich narzędzi.

Naprawa turbosprężarek
W przypadku awarii turbosprężarki lub zwyczajnego jej zużycia pojazd zaczyna słabnąć, spala więcej paliwa, jest wolniejszy. Często zużycie lub drobne usterki mogą doprowadzić do poważniejszych awarii. Wymiana jest drogim rozwiązaniem, ale znacznie tańszą i równie skuteczną opcją jest jej regeneracja.
Turbosprężarka wytrzymuje średnio 200 tys. km. Zapraszamy wszystkich właścicieli z podobnym przebiegiem na gruntowny remont turbosprężarki.
Standardową usługą oferowaną przez nasz wyspecjalizowany warsztat jest regeneracja turbosprężarek – regeneracja turbin, które uległy zużyciu lub drobnej awarii. Dzięki temu procesowi jesteśmy w stanie przywrócić żywotność oraz niezawodność urządzenia, które będzie zachowywać się jak nowe.

Wymiana rozrządu

Serwis klimatyzacji

Naprawa układów hamulcowych

Wymiana sprzęgieł i kół dwumasowych
Wymiana sprzęgła to jedna z trudniejszych napraw, dlatego warto zastosować kilka zasad dotyczących stylu jazdy, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu się sprzęgła. Zmieniać biegi przy wciśniętym do końca pedale sprzęgła, opuszczać hamulec ręczny do końca, łagodnie operować pedałem sprzęga w trakcie jazdy, lekko naciskać pedał gazu podczas jazdy na tzw. półsprzęgle. Jeśli jednak zauważymy, że „twardnieje” pedał gazu lub samochód traci przyśpieszenie, a w kabinie pojawia się nieprzyjemny zapach, nie należy zwlekać z wymianą zużytego sprzęgła. Odkładanie naprawy w czasie zmniejsza bezpieczeństwo jazdy oraz może znacznie zwiększyć koszt naprawy.
Zamachowe koła dwumasowe ze względu na złożoną budowę wykazują się dość dużą awaryjnością. Objawy świadczące o tym, że koło dwumasowe jest zużyte lub uszkodzone, to drgania i stukanie pochodzące z silnika, jego nierówna praca, brak płynności podczas ruszania pojazdem, a także podczas zmiany biegów.
Przeciętny przebieg auta, w którym zachodzi konieczność wymiany koła dwumasowego to przedział 160 000 – 200 000 km. Nie oznacza to jednak, że do uszkodzeń nie może dojść wcześniej. Awarie te wówczas spowodowane są zazwyczaj złym stylem jazdy.
Koło dwumasowe to element dosyć delikatny, który przy mocno obciążonym układzie narażony jest na usterki. Mechanicy w naszym warsztacie ADK zajmują się profesjonalną wymianą kół dwumasowych oraz sprzęgła.

Wymiana płynów eksploatacyjnych

Naprawa układów wtryskowych
Pierwszym objawem potencjalnej awarii wtryskiwacza jest utrudniony start silnika oraz jego nierówna praca podczas jazdy. Nie można ignorować tych symptomów, ponieważ mogą one prowadzić do poważnych i kosztownych komplikacji.
W obu rodzajach silników wtryskiwacze są elementami naturalnie zużywającymi się podczas eksploatacji auta. W przypadku posiadania systemu LPG lub CNG, kiedy wtryskiwacze nie pracują może dojść do ich zapieczenia. W przypadku silników Diesla zużyciu ulega iglica kontrolująca dopływ paliwa, która po zbytnim wyrobieniu może dostarczać nadmiernych ilości paliwa.
Po wymianie wtryskiwaczy, konieczne może okazać się także odpowietrzenie układu paliwowego oraz sprawdzenie, czy nie dochodzi do żadnych wycieków paliwa. Nasz zakład oferuje wszystkie te zabiegi w kompleksowej usłudze naprawy układów wtryskowych.

Diagnostyka komputerowa
Coraz więcej aut jeżdżących obecnie po ulicach posiada tak zwane komputery pokładowe. Za pomocą komunikatów rozpisanych na desce rozdzielczej daje on, co jakiś czas znać, że np. ilość płynu w spryskiwaczach jest niska, albo że szykuje się wymiana oleju, ale czasami pojawia się na niej komunikat, że należy sprawdzić silnik. W takich wypadkach tylko wykwalifikowani mechanicy w warsztatach samochodowych mogą wyjaśnić, co kryje się za tego typu komunikatem. W tego typu przypadkach niezbędną czynnością jest właśnie diagnostyka komputerowa. Komputer pokładowy, po wykryciu parametrów przekraczających dopuszczalne normy, zapisuje kod błędu w swojej pamięci. Tester podłączony do komputera pokładowego w krótkim czasie analizuje błędy zapisane w jego pamięci, a następnie lokalizuje usterki.

Przygotowanie auta do przeglądów okresowych
Przeglądy techniczne pojazdów, zaczynamy od wymiany oleju silnikowego oraz filtra oleju. Później dokładnie sprawdzamy amortyzatory i inne elementy zawieszenia oraz części poszczególnych układów, dokonując m.in. kontroli hamulców, miski olejowej oraz skrzyni biegów pod kątem ewentualnych wycieków. Na życzenie Klienta możemy wymienić też ogumienie, w zależności od pory roku, z zimowego na letnie bądź odwrotnie.
Sezonowy przegląd samochodowy w autach ze starszych roczników powinien obejmować także m.in. sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym moście.